niedziela, 17 stycznia 2016

Tiramisu z malinami

       

      Dzisiaj mam dla Was łatwy i szybki przepis na tiramisu :) Nie takie typowe ,jednak równie pyszne .Ja osobiście jestem wielką fanka tego deseru ,odkąd gdy  miałam z pięć lat ciocia przywiozła go z Włoch ,w małych plastikowych pucharkach ,a później gdy sama go robiła nie mogłam się doczekać aż go zjem :D Ciocia,gdy przyjeżdża do PL często przyrządza dania z włoskiej kuchni ,ponieważ jest kucharzem w jednej z tamtejszych restauracji :) Mogę śmiało stwierdzić ,że w niektórych daniach się zakochałam i chętnie je powtarzam :) Do czego dzisiaj Was zachęcam :)) Włoska kuchnia to nie tylko makarony jak niektórzy sądzą ;) Zachęcam także do dorzucania czegoś od siebie ,aby Wasze danie nabrało oryginalność ,a przede wszystkim to przecież świetna zabawa !!! Może przyrządzicie je dla swojej drugiej połówki w Walentynki ?



Składniki ( dla 2 osób):


*250 g serka mascarpone (jedno opakowanie) ;

*   3 żółtka ;

*  50g cukru /cukru pudru ;

*  opakowanie podłużnych biszkoptów ( ok100g) ;

* 100ml mocnej kawy najlepiej espresso ;

*  ok. 30ml likieru kawowego ;

*  50g malin (mogą być mrożone) ;

* ok 5g kakao


Przygotowanie:


1. Ubij żółtka z cukrem na puszystą , gładką masę.

2. Do masy dodaj serek mascarpone stale mieszając.

Pełne skupienie :DD  




3. Kawę ostudź ,a następnie wymieszaj ją z likierem i przelej do głębokiego talerza.


4. Biszkopty maczaj w kawie z likierem ,tak by nasiąkły następnie układaj je w pucharkach przekładając masą z mascarpone.




5. Na koniec Tiramisu posyp gorzkim kakao i udekoruj malinami według uznania. 

 



Smacznego !!!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz